Werkwijze | Lerespel

Werkwijze

Er zijn 3 pakketten mogelijk. De werkwijze kan per pakket iets afwijken.

Stap 1: Vrijblijvend intake gesprek.
Dit doen we zonder uw kind. U neemt indien mogelijk,  alle schoolresultaten mee. En we bespreken wat voor uw kind de beste aanpak is. Als dit aan beide kanten bevalt gaan we een voorlopig verbintenis aan.

Stap 2: Het tweede bezoek
U komt met uw kind, zodat uw kind kennis kan maken met mij en met wat we gaan doen. Dit is nog steeds vrijblijvend. Als het klikt, gaan we officieel een verbintenis met elkaar aan.
We maken direct een afspraak voor het onderzoek.

Stap 3: Het onderzoek en behandelplan: (alleen voor het Basis pakket en het Volledige pakket)
Er wordt gestart met een onderzoek.
Een onderzoek bestaat uit een  toetsles van 1 uur en het bestuderen door mij van de schoolgeschiedenis en het maken van een behandelplan. Het behandelplan wordt  in de eerste lesweek met u besproken.

Klik hier voor pakketten en prijzen!

Een belangrijk onderdeel van het onderzoek is de MILS aanpak. MILS staat voor meervoudig intelligentie leerstrategieën. Hierbij wordt gekeken op welke wijze uw zoon of dochter het beste informatie verwerkt. Dit bestaat uit de digitale test van 10 minuten en een kort diagnostisch gesprek. Dit wordt door zowel ouders als kinderen altijd als een leuk onderzoek ervaren met veel eyeopeners.

Stap 4: De start van het programma
De lessen starten zodra het behandelplan klaar is.
Bij een Starters pakket wordt er na de kennismaking met het kind gestart.

Stap 5: Voorgangsgesprekken
Na 6 effectieve weken wordt er een voortgangsgevoerd om te kijken of we de vastgestelde doelen kunnen halen of moeten bijstellen. Echter, ook tussentijds is er voldoende ruimte om vragen te stellen en over en weer belangrijke zaken uit te wisselen. Tijdens deze gesprekken begeleid ik u bij de begeleiding van uw kind.

Stap 6: Evaluatie
Na een periode van 12 effectieve weken wordt er weer een toetsles uitgevoerd en worden de resultaten vastgelegd en vergeleken met de beginsituatie. Hiermee kunnen we kijken in hoeverre de gestelde doelen gehaald zijn. Daarnaast kan er worden gekeken of voortgang nog nodig is of dat

 

nl_NLNederlands
en_GBEnglish (UK) nl_NLNederlands