Het antwoord is simpel! NOOIT!
De oudste leerling die ik tafels heb laten leren was 24 jaar. Het onderwijssysteem had alle hoop opgegeven. Gelukkig voor hem, zijn vader niet. Die schakelde mij in. Ik leerde hem de tafels via een onlineprogramma waar ik de tafels inzette. Inmiddels heb ik mijn eigen platform dat werkt volgens de volgende uitgangspunten:
Allereerst is het belangrijk dat je uitgaat van bepaalde uitgangspunten.
De tafelkaart laat ik altijd inzetten zodra sommen waarbij vermenigvuldigd moet worden complexer worden. Denk hierbij aan: delen met rest, breuken en procenten. Kinderen die de tafels nog niet beheersen, hebben een tafelkaart nodig om de techniek van deelvaardigheden als breuken procenten aan te leren. Dat betekent echter niet dat het automatiseren van de tafels gestopt moet worden. Als het automatiseren van tafels goed gebeurt zal dat betekenen dat een kind de tafelkaart steeds minder vaak nodig zal hebben. Wanneer dat moment komt? Het moment dat het zoeken naar de tafel op de tafelkaart langer duurt dan zonder de tafelkaart de som uitrekenen.
Heeft jouw zoon of dochter moeite met het aanleren van de tafels of moeite met rekenen in het algemeen en denk je dat hij of zij wel wat hulp kan gebruiken? Neem dan contact met me op. Ik geef les aan kinderen door heel Nederland. Kinderen die wat verder wonen help ik met ZOOM.
Ieder kind is SLIM, elk op zijn eigen manier.
Op zaterdag 23 april organiseer ik een SLIM seminar samen met professor orthopedagogiek Wied Ruijssenaars en Marjolein van Bodegom. Tijdens dit Seminar vertellen wij, ieder vanuit onze eigen expertise hoe je het beste uit jouw zoon of dochter kunt halen.
Er is nog plek om dit Seminar Live bij te wonen. Mis dit niet en schrijf je snel in!
Als je vragen hebt over dit blog. Of als je wilt dat ik met jouw kind aan de slag ga. Neem dan contact op.