10 Manieren om het helpen van je kind zo aangenaam mogelijk te maken. | Lerespel

10 Manieren om het helpen van je kind zo aangenaam mogelijk te maken.

Neem contact op!

Het helpen van kinderen thuis is lang niet altijd even een pretje. Je gaat ze namelijk helpen met datgene wat ze niet zo graag doen. Echter, kinderen met leesproblemen en dyslexie moeten voor keer zo veel lezen als kinderen die goed kunnen lezen. Hieronder enkele tips om het zo aangenaam mogelijk te maken.

  1. Maak er een routine van: bijvoorkeur iedere dag VOOR of NA het eten. Dit zijn momenten dat er niet meer gespeeld wordt.
  2. Zorg voor een BELONING: GEEN straf. En houd je daar ook aan. Bijvoorbeeld. Ze mogen nog eventjes TV kijken oid.
  3. Houd je aan je belofte. Als je ze iets beloofd, houd je er ook aan. Als de kinderen toch niet meewerken.
  4. Als kinderen niet meewerken, dan doe jij het ook niet.
  5. Blijf altijd vriendelijk. Als ze niet meewerken, geen beloning is genoeg.
  6. HOUD HET KORT EN AFGEBAKEND. Voor jonge kinderen is 5 minuten per vak echt genoeg. Ga je dagelijks nog extra uren werken, zijn ze de motivatie kwijt.
  7. Zorg dat alles klaar ligt: Voordat je gaat werken met elkaar ligt alles klaar. Werk je met de computer dan staat deze aan en doet de website het, is de wifi in orde etc. WACHTEN is KILLING voor de motivatie en de effectiviteit.
  8. BELOON INZET. Of de kinderen het goed doen of niet goed doen. Je beloont kinderen ALTIJD wanneer ze nadenken, zich inspannen. Ook als kinderen het goed doen beloon je ze voor hun inzet, niet het resultaat. ‘Goed nagedacht” Alleen dan houd je ze gemotiveerd, ook al is het een keer te moeilijk.
  9. Zorg dat hun moeilijkheden op school niet het gene is waarmee ze zich gaan identificeren. 
  10. Weet en straat uit dat ze niet dom zijn of kinderen zijn met problemen. Je zoon of dochter is perfect en heeft een beetje extra begeleiding nodig met lezen en schrijven
Wil je dat je kind binnen 3 maanden op een hoger niveau presteert? Neem contact op!
nl_NLNederlands
en_GBEnglish (UK) nl_NLNederlands