Referenties | Lerespel

Referenties

Djuna, groep 2, juni 2018
Na een les zag ik al resultaat. Na 6 maanden was ze van een achterstand naar een voorsprong gegaan. 

 Arun, groep 5, 9 februari 2018
Een paar maanden geleden is mijn zoon bij Melanie begonnen om zijn achterstand in rekenen en spelling in te lopen. Hij heeft met spelling in 3 maanden tijd een achterstand van 6 maanden ingehaald. Ook met rekenen gaat het nu veel beter. Hij begrijpt het ook en dat maakt het prettiger voor hem om te rekenen op school. Ik ben heel erg blij met deze enorme vooruitgang.
 

Axel, groep 5, 9 januari 2018
Mijn zoon komt nu al een tijd je bij Melanie en nog steeds gaat hij huppelend naar binnen en komt met een glimlach terug.Zo gek is dat niet want Melanie heeft een systeem ontwikkeld dat echt d’r vruchten afwerpt.Wat school niet lukt, lukt haar wel! Mijn zoon is in 3 maanden bij Melanie, 10 schoolmaanden vooruit gegaan op spelling. Nou dat is mijn investering dubbel en dwars waard. Het gaat om de toekomst van mijn zoon! 

Zaina, Voorschot behandeling, eind groep 2 2012
Onze ervaring met Melanie maakte dat we onze dochter beter op groep 3
wilde voorbereiden en ik heb toen een beroep gedaan op Melanie om mij te
helpen met mijn dochter die toen nog in groep 2 zat te leren lezen. Daar
waar het van de school geen vereiste was had ik wel een andere ervaring
met hoe het er in groep 3 er aan toe gaat. Vrij vlot nadat Melanie haar
lees lessen gaf kon Zaina lezen en was zij dan ook een van de beste in
groep 3 met lezen. Lezen is essentieel voor kinderen en blijft een
belangrijke basis. Ook nu bij mijn dochter een belangrijk bewijs.

Naomi, groep 3, 17 januari 2018
Op 3 november 2017 begon Naomi bij  lerespel. Zij had moeite met lezen. Naomi had bij jou 8 lessen gevolgd toen zij de woorden en luister toets op school moest doen van kern 5. Zij heeft een goed en een ruim voldoende hiervoor gehaald. De kernen hiervoor onvoldoende. Haar cito toetsen van groep 1 en 2 waren tot nu toe onvoldoende. In het begin van  groep 3, oktober 2017 werd ons verteld dat Naomi moeite had met lezen en niet mee kwam. Binnen 3 maanden gingen de tussen toetsen voor lezen van onvoldoende naar ruim volvoldoende. Met 5 min per dag oefenen in wrts en 30 min in de week les heb jij haar zover gebracht dat ze alle letters vlot en goed kan lezen en nu al in AVI M3 kan lezen. Jou lesmethode en het individuele kind staat centraal. Met dank hiervoor.

Leesbegeleiding groep 4, september 2016
After moving to Netherlands I felt that my son ( group 4) need more individual attention to catch up with his classmates.
I was very happy to find Melanie.
We did so far 12 lessons and I see huge progress in his Dutch. His Cito score also improved.
Melanie develop special study program for my son needs and make it interesting for 7 y.o.follow. My son was very enthusiastic to visit Melanie’s lessons.
On top of that Melanie is familiar with Dutch education system and her advises about school policy and solutions in order to solve possible conflicts or misunderstanding  are priceless. N ,Hoofddorp 

Hamza en Ignaas, Intensieve leesbegeleiding, groep 3 april 2012
Mijn kinderen zaten in groep 3 en aangezien ze een tweeling zijn hadden
ze een  eigen taal ontwikkeld en daarmee te lang mee gecommuniceerd. Dat
maakte dat ze in groep 3 moeite hadden met lezen en ik merkte dat
kinderen uit groep 2 al vrij goed konden lezen en dus al een voorsprong
hadden.
Thuis oefenden we al vroeg met lezen en het lukte om hun Nederlands te
leren, echter de jongens hadden een achterstand opgelopen die we niet zo
snel zagen in te halen. Gevolg is dat ze groep 3 moesten over doen
vanwege een taalachterstand.
Terwijl mijn vrouw en ik niet wisten hoe we dit moesten aanpakken zijn
we op zoek gedaan naar mogelijkheden om hun verder te helpen. Per toeval
kwamen we een stuk in de krant tegen over Melanie Loo en dat maakte dat
we contact hebben gelegd. In goed overleg zijn beide jongens gestart bij
Melanie om beter te kunnen lezen. Door Melanie zijn de jongens lezen
leuk gaan vinden en nu via Melanie komen we via de mils erachter dat een
van onze zonen juist bij lezen meer dan gemiddeld tekst tot zich kan
nemen.

T.Tjoefat, Amsterdam
Ik heb 2 trajecten van 12x gedaan bij Melanie waarover ik heel tevreden ben. Mijn dochter heeft de basis van het rekenen op een goede manier geleerd. Alles in goed overleg met de basisschoolleerkracht en met mij.
Door deze basis is ze van een D-score naar een C+ gegaan.
Aan het eind van het traject was er nog twijfel over dyscalculie en is mijn dochter op kosten van de school getest door het ABC in Amsterdam.
Ik ben er zeker van dat de overstap naar groep 6 en groep 7 moeizamer waren verlopen zonder Melanie’s traject.

 

Bezoek Vivian den Hollander 2 november 2013
Mijn kinderen gaan twee wekelijk naar de bib om boeken te halen en zijn
fan van schrijfster Vivian den Hollander en Paul van Loon. We hebben het
geluk gehad om Vivian te ontmoeten en met haar op de foto te mogen, als
open dag voor Lerespel, georganiseerd door Melanie.  Mijn kinderen zijn
er nog meer fan van Vivian geworden. Wat kan ze toch leuk vertellen!

Melanie heeft oog voor de kinderen en dat maakt dat ze op een prettige
manier de kinderen begeleid uiteraard met de kennis die ze heeft
opgedaan als professional in het begeleiden van kinderen met dyslexie.
Mijn kids hebben geen dyslexie, maar hebben toch veel gehad aan de
lessen en begeleiding van Melanie. Daar waar je als betrokken ouder
ophoud vanwege onkunde gaat Melanie verder als een professional.

IMG_1972 January 27, 2014, Martina worked directly with Melanie Lo at Peduli Anak. I really enjoyed working together with Melanie to change and improve the Peduli Anak Primary School. Melanie’s experience in remedial teaching and classroom management has proved to be a tremendous input for the school. She delivered series of teacher trainings and workshops with my assistance. Together we improved the quality of the teachers who most of them had zero teaching experience, into a confident and capable teacher. The curriculum in the school has improved as well. While we follow the national curriculum. We also put attention to student’s individual needs by creating additional programs such as reading program and remedial teaching. The result was immediate and apparent. Within just 3 years, the school was awarded with a grade A in National Accreditation. Melanie is currently acting as a volunteer School Advisor to the school, helping us to maintain the good progress and make improvement when necessary.